• انتشار : 1401/09/21
  • نویسنده :
  • 322

فناوری نانوسل در تلویزیون

فناوری نانوسل در تلویزیون یکی از شاهکارهای شرکت ال جی به عنوان اولین کمپانی در تولید تلویزیون با این نوع فناوری است.
تلویزیون ها زمانی کارایی و کیفیت تصویر خوبی نداشتند و تماشای آن صرفا به خاطر رفع اوقات فراغت محدود و اطلاع از اخبار و حوادث با تصاویری بدون کیفیت و یا کم کیفیت بود. اما کم کم با بیشتر شدن فناوری ها در زمینه ارتقای کیفیت تصویر ها و بهبود آن، کمپانی های مهم ساخت تلویزیون ها از جمله: ال جی، سامسونگ، سونی و …. سعی در بیشتر کردن امکانات و نمایش وضوح عالی تصاویر کردند.
یکی از اولین شرکت های تولید تلویزیون و نمایشگر که به تولید محصولات با کیفیت روی آورد ال جی بود. شرکت ال جی در این زمینه نقشی بسیار موثر ایفا کرد تا جایی که همواره جزو برترین تولید کنندگان و مبتکران در این زمینه بوده است.
شرکت ال جی هر ساله در نمایشگاه های معرفی محصولات صوتی و تصویری، به عنوان یک شرکت پیشرو جوایز زیادی را برای ابتکارات در زمینه های تلویزیون کسب کرده است که علاوه بر بهبود نمایشگر ها ، کیفیت تصاویر و کارایی دستگاه ها را بالا برده است تا جایی که اکنون تلویزیون های این شرکت علاوه بر نمایشگر مطمئن ، منبعی کامل از سرگرمی با کیفیتی عالی در نمایش و صوت هستند.
قبلا در نمایشگاه سال 2018 شرکت ال جی از نمایشگر IPS رونمایی کرده بود که زاویه دید مناسبی برای تماشای تلویزیون ، بدون افت تصویر ارائه می داد.
در نمایشگاه سال 2020 شرکت ال جی از یک ابتکار دیگر به نام نانوسل NANO CELL در تلویزیون های هوشمند خود که بسیار به صرفه است رونمایی کرد.

فناوری نانوسل در تلویزیون چیست؟

نانوسل NANO CELL فناوری است که توسط شرکت کره ای یعنی ال جی در محصولات خود به کار برده و آن ها را ارتقا داد، هم اکنون هم در رده بالایی از سایر کمپانی ها جای دارد.
نانوسل به نانو ذره هایی میگویند که بسیار ریز بوده و در حد یک نقطه کوچک هستند که در پنل ها جا گذاری میشود، این ذرات کوچک دارای قابلیتی هستند که در ارتقای کیفیت تصویر ، رنگ ها تاثیر دارند.

فناوری-نانوسل-در-تلویزیون-چیست.jpg

فیلترینگ رنگ ها با نانوسل

فناوری نانوسل در تلویزیون با فیلتر کردن رنگ ها به خصوص رنگ های مات و کدر بیش از یک میلیارد رنگ را شناسایی و تصفیه کرده، از پیکسل های موجود در صفحه رد کرده، باعث ارتقای وضوح تصاویر و رنگ ها میشود تا حالتی پویایی و زنده را به وجود آورد و شما طبیعی ترین حالت ها را تجربه کرده و حس واقعی بودن آن را بفهمید.
فناوری نانوسل دارای نقاط قوت زیادی میباشد از جمله : کیفیت منحصر به فرد ، تابندگی ، کنترل و تنظیم کنتراست، نمایش رنگ ها با حالتی زنده ، زاویه دید گسترده و وضوح تصاویر 4 برابر فول اچ دی FULL HD است.
تلویزیون های جدید SUPER UHD از نوع تلویزیون های نسل سوم بوده که به نانوسل مجهز اند .

فیلترینگ-رنگ-با-نانوسل.jpg

ویژگی HDR. DOLBY VISION

تلویزیون های نانوسل با ویژگی فرمت های HDR. DOLBY VISION پشتیبانی شده و نشان از قوی بودن پردازنده ها و صفحه نمایش در این تلویزیون ها است که پردازنده های موجود آن از A7 نسل سوم که بسیار هوشمند بوده استفاده میکند و فرکانس تصاویر با سریع ترین حالت ممکن یا فریم در ثانیه فرستاده میشوند.

ویژگی-اچ-دی-ار-و-دالبی.jpg

ویژگی های فناوری نانوسل در تلویزیون چیست و کدام اند؟

نانوسل از ویژگی های خوبی که برخوردار میباشد ، در نگاه اول هر کاربر یا تماشاچی جذب رنگ های ناب و منحصر به فرد آن شده، به علاوه به غیر از وضوح بالای تصویر در دقت نمایش بالای رنگ ها بسیار تاثیر دارد، با بهره بردن از پنل IPS اختلافی در زاویه دید تصاویر افراد ایجاد نمیکند.
یکی از قابل توجه ترین ویژگی که نانوسل دارد زاویه دید گسترده ، کیفیت تصویر ، نور پس زمینه عالی است. نزدیک به فناوری اود بوده و یک تفاوت دیگر که با سایر پنل های تلویزیون ها دارد، نمایش رنگ های واقعی و جذاب است؛ زیرا دامنه بسیار وسیعی از رنگ ها را داشته ، جزئیات ریز و سریع را با بهترین حات ممکن نشان میدهد، آخرین موردی که میتوان در نظر گرفت ظرافت خاص و شیک ظاهر تلویزیون است.

انواع تلویزیون های ال جی دارای فناوری نانوسل

ال جی تلویزیون هایی را که به فناوری نانوسل مجهز کرده شامل مدلهای سال 2019 به بعد این شرکت است . تمامی مدلهای 4K ، SUPER 4K و 8K این کمپانی به این فناوری مجهز هستند.

تلویزیون-ال-جی-با-فناوری-نانوسل.jpg

قیمت تلویزیون نانوسل NANO CELL

قیمت تلویزیون های دارای فناوری نانوسل به نسبت کارایی فوق العاده، در مقایسه با سایر نمونه های شرکت های دیگر بسیار مناسب است. در واقع یکی از مزیت های تلویزیون های نانوسل همان قیمت مناسب و کیفیت مطلوب تصاویر است. شرکت ال جی با عرضه پنل های جدید مجهز به این تکنولوژی علاوه بر بهبود کیفیت تصاویر، با تولید انبوه، قیمت آن را بسیار پایین آورده است.

مقایسه تلویزیون های نانوسل با تلویزیون های دیگر

نانوسل تنها کارایی که در آن بسیار بیشتر از همه قابل توجه است ، ارتقای رنگ ها و وضوح تصاویر است. تلویزیون نانوسل با بالا بردن کیفیت صفحه نمایش و وضوح عالی آن در مقایسه با تلویزیون های دیگر در رده بالایی جای دارد . در تلویزیون های دیگر این امکان وجود دارد که کیفیت تصاویر و وضوح آن در حد زیاد مطلوبی نباشد و دامنه رنگ ها در نمایش تصاویر محدود بوده باشد.
اما تلویزیون های نانوسل با رد کردن رنگ های تصفیه شده از پیکسل ها و بالا بردن وضوح آن به جایی رسیده که با اولد در رقابت است و کیفیتی نزدیک به آن را دارد.

مقایسه-تلویزیون-نانوسل.jpg

خلاصه مطالب

در مقایسه با سایر تلویزیون های دیگر، فناوری نانوسل گزینه ای عالی برای کاربران به شمار رفته و با امکاناتی که ال جی در این محصول قرار داده، می توان استفاده های زیادی از آن را کرد، اما با اطلاعاتی که موجود است در مورد کیفیت و وضوح تلویزیون، بدون هیچ تردیدی به خرید آن اقدام نمایید.
هنگام خرید تلویزیون ال جی مدل های سال 2019 به بعد، مطمئن باشید که این دستگاه ها به تکنولوژی نانوسل مجهز هستند.
فناوری نانوسل در تلویزیون یکی از معدود فناوری هایی است که می توان گفت با زاویه دید مناسب، نور پس زمینه، کیفیت تصویر و ارتقا دهنده رنگ ها محصولی بی نظیر در بین سایر تلویزیون های دیگر به شمار رفته و به عنوان رقیبی برای اولد ال جی به حساب آورد.