• انتشار : 1401/09/21
  • نویسنده :
  • 485

مقایسه لباسشویی درب از بالا و درب از جلو

با پیشرفت تکنولوژی و آمدن لباسشویی های درب از جلو این سوال برای کاربران مطرح شده که لباسشویی درب از جلو بهتر است یا درب از بالا؟ برای پاسخ به این سوال فروشگاه اینترنتی باباشاه قصد دارد ویژگی های کاربردی و فرق های اصلی این دو نوع ماشین لباسشویی را برای شما کاربر گرامی بیان کند تا در زمان خرید ماشین لباسشویی بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
مقایسه ماشین لباسشویی درب از بالا با درب از جلو بیشتر از نظر کیفیت شستشوی، میزان مصرف انرژی و قیمت ماشین لباسشویی صورت گرفته است.

تفاوت لباسشویی درب از بالا و درب از جلو

ویزگی کاربردی در ماشین لباسشویی های درب از جلو

پس از گذشت چند دهه از تولید ماشین لباسشویی درب از بالا سپس ماشین لباسشویی درب از جلو با قابلیت های کاربردی بیشتر و بهتر وارد بازار شد که این امر باعث شد لباسشویی های درب از جلو در بین کاربران محبوب تر شود. با این حال نمی توان از قابلیتهای  بیشمار ماشین لباسشویی های درب از بالا به سادگی گذشت و همچنان افراد زیادی در استفاده از این مدل لباسشویی رضایت بیشتری دارند.
اگر چه مدل های جدید لباسشویی نسبت به مدلهای قدیمی قابلیتهای بیشتری دارند ولی به خاطر قیمت بالای آنها اکثر خریداران به مدلهای قدیمی و یا لباسشویی های درب از بالا روی می آورند.

مقایسه بر اساس استفاده راحت

در ماشین لباسشویی درب از بالا زمان قرار دادن البسه داخل لباسشویی نیاز به خم شدن نیست و به همین دلیل لباسشویی های درب از جلو برای افراد مسن پیشنهاد نمیشود. علاوه بر این در استفاده از ماشین لباسشویی درب از بالا در جریان شستشوی قابلیت اضافه کردن البسه را دارد و درب لباسشویی قفل نمی شود ولی این قابلیت در اکثر مدلهای درب از جلو وجود ندارد و تا اتمام شستشوی درب لباسشویی باز نمی شود. یکی دیگر از قابلیت های ماشین لباسشویی درب از بالا به نسبت درب از جلو از بین بردن کامل کرک لباس و پخش کردن صحیح پودر شستشو و نرم کننده بر کل لباسها است.

مقایسه سرعت عملکرد این دو مدل لباسشویی

در ماشین لباسشویی درب از بالا شستشوی سریع تر انجام میشود و به یکباره می توان لباسهای زیادی را شستشوی دهد و آب کمتری نیز مصرف میکند. استفاده از ماشین لباسشویی درب از بالا برای افراد شاغل که وقت و زمان کافی برای شستشوی البسه خود ندارند نیز بسیار مناسب است.

مقایسه شستشوی با کیفیت دو لباسشویی

در شستشوی با ماشین لباسشویی درب از جلو زمان بیشتری صرف می شود و می توان گفت کیفیت بالاتری در شستشوی دارد. در شستشوی با ماشین لباسشویی درب از بالا چون به یکباره البسه، پتو، روتختی و اقلام بزرگ در آب فرو می رود شستشوی تمیز و با کیفیت انجام نمیگیرد.

خرید ماشین لباسشویی درب از جلو

مقایسه قیمت دو ماشین لباسشویی

قیمت ماشین لباسشویی های درب از جلو بخاطر قابلیت هایی مثل تمیزتر شستن لباسها، برنامه های مختلف شستشوی، مصرف بهینه انرژی و طراحی زیبا قیمت بالاتری دارند. مصرف کنندگان ماشین های لباسشویی درب از جلو را عالی و ماشین های لباسشویی درب از بالا را بد یا متوسط ارزیابی کردند.

مقایسه میزان مصرف آب در دو مدل لباسشویی

بر اساس تحقیقات به عمل آمده از شرکت های معتبر دنیا مصرف آب ماشین لباسشویی درب از جلو 40% نسبت به ماشین لباسشویی های درب از بالا کمتر است.

مقایسه از نظر فضای در نظر گرفته شده برای خشک کن

ماشین های لباسشویی درب از جلو به گونه ای طراحی شده اند که امکان قراردادن خشک کن بر روی ماشین لباسشویی بسیار آسان است  که این امر برای کسانی که فضای کمی در منزل دارند بسیار کاربردی است.

مقایسه چرخش دیگ در هر دو مدل ماشین لباسشویی

سرعت چرخش دیگ در ماشین لباسشویی درب از جلو 33 درصد بیشتر نسبت ماشین های لباسشویی درب از بالا می باشد که این امر در گرفتن کامل آب البسه قبل از انتقال آنها به خشک کن بسیار میسر است و در خشک شدن سریع البسه شما تاثیر می گذارد و مانند ماشین لباسشویی درب از بالا به دلیل وزن زیاد البسه خیس صدا و لرزش در هنگام خشک کردن لباسها حس نمی شود.

مقایسه بوی نا مطبوع در هر دو مدل ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی های درب از بالا برای تخلیه آب متکی به نیروی گرانش هستند و آب در هیچ جای ماشین لباسشویی باقی نمی ماند. ولی در ماشین لباسشویی های درب از جلو ایجاد کپک در واشر پلاستیکی درب در صورت عدم نگهداری و تمیز کردن صحیح آن به وجود می آید که با این تفاسیر ماشین لباسشویی درب از جلو بیشتر احتیاج به نگهداری دارد.

لباسشویی قیمت مناسب

در هنگام خرید ماشین لباسشویی به چند نکته توجه کنید

در هنگام خرید به یاد داشته باشید که مصرف برق و آب ماشین لباسشویی های درب از بالا به گونه ای است که در طول مدت کوتاهی می توان یک لباسشویی درب از جلو تهیه کرد. پس هنگام خرید سعی کنید ماشین لباسشویی درب از جلو تهیه کنید چون در مصرف انرژی فوق العاده بهینه است و فضای کمتری را اشغال می کنند.

سخن پایانی

برای کسانی که به دنبال شستشوی سریع هستند ماشین لباسشویی درب از بالا پیشنهاد می شود. اما برای کسانی که شستشوی تمیز و راحتی کار را می خواهند ماشین لباسشویی درب از جلو تهیه کنند. ولی در هر حال خرید ماشین لباسشویی نهایتا به آن چیزی که خودتان می خواهید بستگی دارد.