• انتشار : 1401/09/19
  • نویسنده :
  • 2745

ماشین ظرفشویی از جمله دستگاهایی است که در سالهای اخیر به خاطر صرفه جویی در مصرف آب و برق انداختن روی ظروف آشپزخانه و سرعت در کارهای روزانه از آن استقبال زیادی به عمل آمد.
در این مقاله فروشگاه اینترنتی باباشاه قصد دارد به برسی کامل برنامه های شستشوی و معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی ال جی بپردازد. کسانی که دنبال استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی ال جی را دارند باید با برنامه های شستشوی و معنی کلمات آشنایی کامل را داشته باشند.

معنی کلمات در ماشین ظرفشویی ال جی

 power: کاربرد این دکمه خاموش و روشن کردن دستگاه است.
 start: بعداز تعیین برنامه شستشوی دکمه استارت رو میزنید.
Dry: برای خشک کردن ظروف میتوانید از این دکمه استفاده کنید.
Delay Start: این برنامه برای به تاخیر انداختن برنامه شستشوی در چند یا چندین ساعت بعد استفتده میشود.
Program Select: با زدن این دکمه ماشین ظرفشویی انواع برنامه را برای شما به نمایش میگذارد.
Half Load : در صورت کمبود ظروف برای شستشوی میتوانید از این دکمه استفاده کنید که دستگاه را در حالت نیمه ظرفیت قرار میدهد.
Child Lock: برای جلوگیری از به هم خوردن برنامه شستشویی و جلوگیری از بازی کردن کودکان از دکمه قفل کودک استفاده کنید.
Extra Hot: از این دکمه برای خشک کردن ظروف در مواقعی که عجلعه دارید یا برای سریع گرم کردن آب نیز میتوانید استفاده کنید.
UPPER: با زدن این دکمه در ماشین ظرفشویی ال جی فقط سبد بالا برای شستشوی انتخاب کرده اید.
Option: برای تنظیمات تخصصی ماشین ظرفشویی کاربرد دارد که بیشتر تعمیرکاران ظرفشویی از آن استفاده میکنند.
Display: صفحه نمایشگر ماشین ظرفشویی ال جی برای نشان دادن ارور و کدهای خطا میباشد.

طریقه استفاده از برنامه های ظرفشویی ال جی

معرفی برنامه های شستشوی ظرفشوی ال جی

برنامه Quick g dry در ماشین ظرفشویی ال جی 

این برنامه برای ظروف چربی که همان لحظه جمع شده و چربی کمی دارند از این برنامه استفاده میشود. توجه داشته باشید که بسته به نوع ظروف و مواد شوینده  که استفاده میشود این امکان وجود دارد که ظروف شما کامل خشک نشود و در موقع عملیات شستشوی هیچ یک از برنامه های جانبی فعال نمیشود.

برنامه Quick در ماشین ظرفشویی ال جی چه کاربردی دارد

این برنامه برای ظروفی که خیلی کثیف نیستند استفاده میشود. این برنامه عملیات شستشوی را در 29 دقیقه انجام میدهد که شامل یک بار شستشوی و دو بار مراحل آبکشی را انجام میدهد. البته در این برنامه بعد اتمام شستشوی ظروف کامل خشک نمیشود.

برنامه Eco در ماشین ظرفشویی ال جی

Eco در ماشین ظرفشویی ال جی به معنی شستشوی اقتصادی است با استفاده از این برنامه در مصرف آب و برق صرفه جویی میشود به طوری که میزان کار المنت در دستگاه پایین می یابد. در این برنامه یک دور پیش شستشوی و یک دور شستشوی اصلی انجام میشود سپس دو دور آبکشی و در نهایت خشک کن. شما میتوانید زمان شستشوی را کم یا زیاد کنید.

برنامه Auto در ماشین ظرفشویی ال جی

این برنامه به معنی شستشوی خودکار است که برای ظروف نسبتا چرب استفاده میشود. در این برنامه از ابتدا کلمه F روی صفحه نمایشگر ظاهر میشود که عادی میباشد و به این معنی است که سنسورهای تشخیص چربی فعال میشود شاید چند دقیقه نیز طول بکشد جهت سنجش میزان کثیفی ظروف.

برنامهCare  در ماشین ظرفشویی ال جی

برنامه شستشوی ملایم. از این برنامه برای شستشوی ظروف کریستال یا در صورتی که بر روی ظروف پیرکس و کریستال خط و خش ایجاد گردد میتوانید استفاده کنید. در این برنامه عملیات شستشوی با بخار انجام میشود که در پابان شستشوی خنک سازی فعال میشود و با انتخاب برنامه های تکمیلی زمان و درجه آب قابل تغییر است.

برنامه Spray dual در ماشین ظرفشویی ال جی

با استفاده از این برنامه فشار آب فشان ها معمولی است و شما میتوانید با فشار دادن دکمه Spray فشار آبفشان را نیز تغییر دهید. با استفاده از این برنامه یک دور پیش شستشوی و یک دور شستشوی اصلی همراه با بخار که سه دور آبکشی و خشک کن را انجام میدهد و در پایان عملیات خنک سازی فعال میشود.
باید از کلید Power در ماشین ظرفشویی ال جی چه زمان باید استفاده کرد؟
از این کلید برای شستن ظروف خیلی کثیف استفاده میشود که یک دور پیش شستشوی و یک دور شستشوی اصلی همراه با بخار و سه دور آب کشی همراه با خشک کن و با خنک سازی عملیات شستشوی به پایان میرسد.

برنامه های تکمیلی در ماشین ظرفشویی ال جی

برنامه و دکمه های ظرفشویی ال جی کره

برنامه آبکشی Rinse در ماشین ظرفشویی ال جی

این برنامه برای آبکشی اضافی یا آبکشی با آب داغ است. برای اینکه بخواهید میزان آبکشی یک یا چند بار بیشتر شود یا دمای آب آبکشی آخربا آب داغ صورت بگیرد از این برنامه استفاده میکنید.

برنامه CHILD LOCK یا قفل کودک در ظرفشویی ال جی

قفل کودک زمانی باید فعال شود که دستگاه در حال کار باشد و برای جلوگیری از تغییر تنظیمات این کلید را به مدت 3 ثانیه فشار دهید سپس تمامی عملکردها بغیر از دکمه قفل کودک و دکمه خاموش و روشن کردن دستگاه غیر فعال میشوند. زمانی که نمیتوانید برنامه ای را فعال کنید ابتدا بسته بودن درب ظرفشویی و سپس قفل کودک را چک کنید.

دکمه SPRAY در ماشین ظرفشویی ال جی

با هر بار فشار دادن این دکمه میزان فشار آب آّبفشانها به صورت مرحله ای اول قوی بعد متوسط و کم تغییر میدهد.

برنامه Half load یا شستشو با نصف ظرفیت در ماشین ظرفشویی ال جی

زمانی که ظروف کمی برای شستشوی دارید آنها را در یک سبد قرار دهید و سپس با استفاده از کلید Half load میتوانید سبد بالا یا پایین را انتخاب کنید. با این کار در مصرف انرژی و آب صرفه جوی کنید. اگر از این کلید استفاده نکنید دستگاه به طور اتومات هر دو سبد راشستشوی میدهد.

برنامه UV در ماشین ظرفشویی ال جی چه کاربردی دارد

برای استفاده از این برنامه قبل از بستن درب ظرفشویی باید انتخاب شود. این برنامه برای از بین بردن باکتری های احتمالی بر روی ظروف به کارمی رود. پس از پایان مراحل شستشوی در ماشین ظرفشوی برنامه UV فعال میشود و عملیات ضد عفونی با استفاده از لامپ UV صورت میگیرد.

شستشوی با بخار در ظرفشویی ال جی

برنامه Delay start در ماشین ظرفشویی ال جی چه کاربردی دارد

با استفاده از این برنامه شما میتوانید شروع کار را 1 تا 19 ساعت به تاخیر بیاندازید. بعداز انتخاب برنامه شستشوی با استفاده از کلید Delay start ساعت مورد نظر را انتخاب کنید و سپس درب دستگاه را ببندید. زمان به صورت معکوس کم میشود و بعداز اتمام زمان دستگاه شروع به کار میکند.
کاربر گرامی ما سعی داشتیم در این مقاله شما را با کلیه کارای و برنامه های ظرفشویی ال جی آشنا کنیم. اگر فکر میکنید برنامه های شستشوی ظرفشویی ال جی یا معنی کلمات رو به خوبی یاد نگرفته اید حتما سوال هیتان را در قسمت نظرات همین مقاله برای ما بنویسید.