• انتشار : 1401/09/20
  • نویسنده :
  • 418

برنامه های پیش فرض در تلویزیون

برنامه های پیش فرض در تلویزیون شامل انواع برنامه کاربردی و یا نیمه کاربردی است که یا به تنهایی و یا از طریق خود دیگر برنامه های دستگاه را فعال می کنند . به عنوان نمونه با کمک برنامه پیش فرض سیستم عامل تلویزیون می توان انواع برنامه های اصلی گوگل، اتصال به اینترنت و … را راه اندازی و استفاده نمود.
در جند وقت پیش تلویزیون هایی که موجود بودند خیلی از کارایی ها؛ از جمله اتصال به اینترنت، پخش انواع برنامه، قابلیت بازی و… نداشتند. اما در حال حاضر تلویزیون های هوشمند بهترین امکانات را دارند به گونه ای که علاقه افراد به گوشی کم شده و تمامی کارهایی را که با گوشی انجام می دادند امروزه با تلویزیون های هوشمند انجام می دهند.
کاربران هنگام تماشای برنامه ها دوست دارند برنامه هایی را که خودشان می خواهند بر روی صفحه های تلویزیون بیاورند و نگاه کنند، سیستم عامل های موجود در این تلویزیون ها امکان آن را می دهد که هر برنامه ای متناسب با نوع دستگاه را نصب کنیم از جمله برنامه های Twitter، You Tube، Netflix و …. است.
هر کدام از برند های تلویزیون های امروزی که موجود می باشند از هر شرکتی با یک برنامه و سیستم عاملی که در آن ها به کار رفته کارایی دارند و برنامه های آن ها مختص به خود سیستم تلویزیون ها است. ما در این جا میخواهیم به کارایی این برنامه ها که بر اساس سیستم عاملی که دارند مطالعه کرده و کاربرد آن ها را بدانیم.

برنامه-پیش-فرض-چیست.jpg

برنامه پیش فرض تلویزیون چیست؟

برنامه های پیش فرض تلویزیون ها اکثرا می توان برنامه هایی را دانست که؛ سیستمی که در این دستگاه ها موجود میباشد این قابلیت را فراهم می کند که برنامه های مختص این سیستم بر روی تنظیمات و صفحه تلویزیون ها قرار گیرد و به عنوان میانبر و منابع تهیه محتویات سرگرم کننده بتوان از آن استفاده کرد.
البته باید بدانید که این برنامه ها بر اساس نوع سیستمی که دارند قابلیت استفاده را دارند و امکان تماشای یکی از برنامه های ال جی در تلویزیون های سامسونگ نیست.
کمپانی های ساخت وسایل صوت و تصویر همانند: ال جی و سامسونگ و … با ابتکار جدیدی که به کار بردند برنامه هایی را به وجود آوردند که کاربران بتوانند به راحتی هر اپلیکیشنی را که میخواهند بر روی تلویزیون ها نصب و به تماشای آن بنشینند.

برنامه تلویزیون های دارای سیستم اندروید

برنامه های تلویزیون دارای سیستم اندروید که متعلق به سونی و فیلیپس است متفاوت بوده و این کمپانی ها امکان تماشای برنامه هایی مخصوص این سیستم را فراهم کرده اند حال به یک سری از برنامه های کاربردی این شرکت ها بپردازیم.
MX PLAYER. SIDELOAD LAUNCHER. NETFLIX. PLEX. AIR SCREEN. X- PLORE. GOOGLE DRIVE. KODI. WAKE ON LAN. STEAM LINK. CHROME. SLING. HOLO. HAYSTACK NEWS این ها جزو برنامه های کاربردی اندروید بوده که بیشتر مورد استفاده هستند.

برنامه-تلویزیون-اندرویدی.jpg

برنامه تلویزیون های دارای WEBOS

کمپانی ال جی یکی از نام آور ترین شرکت ها در عرصه ساخت محصولات صوت و تصویر است و هر روز نیز به دستاورد و پیشرفته بودن محصولاتش افزوده می شود. ال جی در تلویزیون های هوشمند خود سیستم عامل WEBOS را به کار برده و مورد رضایت بسیاری از کاربران در دنیا قرار گرفته است.
ال جی با قابلیت متصل شدن تلویزیون ها آن را پیشرفته کرده و از طریق دسترسی به اینترنت شما می توانید هر برنامه ای را نصب و تماشا کنید. ال جی با ایجاد برنامه های در هنگام اتصال به تلویزیون این امکان را به شما می دهد که با وارد کردن اکانت و پسورد به تلویزیون از کارتان اطمینان حاصل نمایید.
شما با وارد شدن به قسمت برنامه های پیش فرض در تلویزیون قابل نصب در اینترنت هر برنامه ای را که بخواهید و با برند تلویزیون و نوع سیستم عامل آن مطابقت داشته باشد می توانید به آسانی نصب کنید.

برنامه-های-وبوس.jpg

تلویزیون های هوشمند سامسونگ

همانگونه که میدانید برنامه های پیش فرض در تلویزیون سامسونگ را نیز از طریق اتصال به اینترنت می توان دانلود و از آن استفاده کرد. ویژگی هایی که نام هوشمند بودن را به یک تلویزیون می دهد بسیار مهم است، پس مراقب باشید که چه نوعی را انتخاب می کنید و چه ویژگی هایی مد نظرتان است.
شاید تا حدودی خبر داشته باشید که سامسونگ از چه سیستمی پشتیبانی می کند، TIZEN تایزن یکی از سیستم عامل هایی است که بسیار مورد توجه بوده و کارایی زیادی دارد.
باید این را هم بدانید برای دانلود هر برنامه ای فرق نمی کند با چه نوع تلویزیون و سیستمی باشید بعضی از آن ها رایگان و بعضی پولی هستند.
یکی از برنامه هایی که بسیار پر طرفدار است فیلیمو برای تلویزیون یا گوشی های سامسونگ است، این برنامه ساخت ایران بوده و امکان این را برای کاربران فراهم می کند که هرگونه فیلم، کارتون و سریال را تماشا کنند و لذت ببرند. برای نصب آن تنها وصل شدن به اینترنت و دانلود کافی است اگر هم امکان پذیر نبود می توان به کسانی که کار اپلیکیشن ها را انجام می دهند داده تا آن را برای شما درست کنند.
کاربران باید این را بدانند که برای نصب و اجرای برنامه بر روی هر تلویزیونی نیازمند یک اینترنت بدون کابل و سیمی هستند که قوی بوده و به راحتی دسترسی شما را به برنامه ها آسان کند.

برنامه-های-پیش-فرض-سامسونگ.jpg

خلاصه مطلب برنامه های پیش فرض در تلویزیون

بهترین برند هایی که در حال حاضر در بازار بیشتر فروش دارند سونی ، ال جی ، سامسونگ هستند که سه سیستم عامل برتر دنیا را دارند، اندروید ، WEBOS ، تایزن است . هر کدام از این سیستم ها کارایی زیادی را برای تلویزیون ها فراهم کرده اند و درجه هوشمندی بالایی دارند.
هر دستگاه تلویزیونی یا حتی گوشی ها که از سیستمی مختص به آن شرکت پیروی میکنند یک سری قابلیت ها را برای کاربران ایجاد میکند و متناسب با نوع برنامه داده شده به آن میتوانید از کارایی آن بهره ببرید.
تلویزیون ها نیز هر کدام با سیستمی که دارند از قبل این شرکت یک سری برنامه پیش فرض را بر روی این دستگاه ها گذاشته و در اختیار کاربران قرار میدهد، اما در قبال آن این امکان را فراهم کرده اند که از طریق متصل شدن به اینترنت کاربران هر برنامه که سازگار با سیستم تلویزیون باشد را نصب و استفاده کنند.