• انتشار : 1401/09/21
  • نویسنده :
  • 378

سینما خانگی و ساندبار

در همه خانه ها شما می توانید وسیله ای برای پخش موسیقی یا بازی برای نوجوانان پیدا کنید؛ تلویزیون های امروزی از ظاهری زیبا و خاص برخوردار بوده و متناسب با دکوراسیون هر خانه ای هماهنگی ایجاد می کنند، اما شرکت ها در پی این بودند که سینما خانگی و ساندبار ها را برای کاربران جذاب تر کنند.
تلویزیون هایی که سینمایی هستند باید از کیفیت و وضوح عالی برخوردار باشند تا بیننده هنگام تماشای فیلم ها احساس واقعی بودن را کند به شیوه ای که جذب فیلم شده و خود را در فیلم احساس کند.
مهم تر از کیفیت تصویر برای تلویزیون ها ، سیستم هایی است که برای این دستگاه ها استفاده میشود، زیرا صدای واضح با توان قدرتی وات بالا بسیار مهم است.
برای همین قصد داریم در این مطلب به نمونه های سیستم های خانگی اشاره کنیم که همگی در بهترین حالت ممکن ساخته شده اند.

معرفی ساندبار و سینما خانگی.jpg

ساندبار چیست؟

ساندبار ها نوعی رسانه صدا هستند که با بلندگو بیشتر شناخته میشوند، کارایی آن بیشتر در مورد آن است که میدان صدا را افزایش میدهد. ساندبارها به راحتی از طریق کابل، بلوتوث، وایفا یا پورتی به تلویزیون متصل شده و به دلیل حجم کم آن در هر جایی از خانه ها قرار میگیرد، اما بیشتر مناسب خانه هایی است که آپارتمانی بوده اند.
برخی از ساندبارها این قابلیت را دارند که با نوعی ورودی AUX به گوشی متصل شوند، نمونه های جدید آن از طریق بلوتوث و WIFI داخلی به دستگاه ها متصل میشود. به ورودی اپتیکال نیز مجهز میباشند.

ساندبار-چیست.jpg

سینما خانگی

سینما خانگی ها معمولا شامل اسپیکر ، ساب ووفر ، اسپیکر مرکزی ، و کنسول کنترل کننده است. بعضی از این سینما خانگی ها دارای قدرت خروجی بیشتر یا هزار وات را دارند و یک خروجی HDMI و یک ورودی USB را دارا میباشند.
از انواع سینما خانگی ها میتوان DVD. BLU-RAY و کارائوکه را نام برد.

سینما-خانگی-چیست.jpg

ویژگی های بین ساندبار و سینما خانگی

در مقایسه بین ساندبار و سینما خانگی ، به نسبت قیمت سینما خانگی ها، میتوان ساندبار را ارزانتر دانست . ساندبارها به نسبت سینما خانگی ها از ظاهری شیک تر برخوردارند؛ زیرا از هر سیم و کابل اضافی دورند.
ساندبارها یک سیستم صوتی عالی برای تلویزیون ها هستند. اما در قبال آن کیفیت سه بعدی آن زیاد جذاب نیست و نسبت به سینما خانگی از چند بلندگو کیفیت پایین تری دارد. ساندبارها برای یک تلویزیون عادی مناسب هستند اما برای ایجاد یک فضای سه بعدی امکانات پایینی دارند.
اگر قصد این را دارید که فضایی سینمایی برای خود ایجاد کنید بهترین گزینه سینما خانگی ها هستند زیرا با پخش دقیق استاندارد های دالبی و مولتی چنل یک سیستم بی نظیر است. سینما خانگی ها شاید به دلیل سیم های اضافی که دارند نمای خانه را بهم ریزند اما جدیدا سینما خانگی ها بدون سیم آمده و میتوانید استفاده کنید.
یک عیب دیگر ان اینست که در هنگام پخش موسیقی این سیستم افت پیدا میکند و از تعداد بلندگوی بیشتری برخوردارند. اما این بلندگوها امکان جا به جایی را دارند هرچند که مصرف انرزی بیشتری دارند.

ویژگی-بین-ساندبار-و-لوازم-خانگی.jpg

انواع سیستم های صوتی خانگی

این سیستم ها انواع مختلفی دارند که شامل : HOME-THEATER-IN-A-BOX SYSTEM که مخفف {HTIB} است، SOUND BARS، SEPERATES،COMPONENT SYSTEMS است که هر کدام از ویژگی برخوردارند.

انواع-سیستم-صوتی.jpg

نوع بلندگوهای سینما خانگی و ساندبار

اکثر کاربران در رابطه با خرید بلندگوها با سوالی که مواجه میشوند بلندگوی چند کاناله نیاز است؟ البته بلندگوها معمولا دارای چند کانال هستند. بد نیست که به چند نوع از آن ها بپردازیم:
سیستم های 5.1 کاناله مربوط به دی وی دی و بلوری هستند. بلندگوی 6.1 کاناله به سیستم های رمز گذاری DOLBY DIGITAL SURROUND EX و سیستم های مشابه و کمی از دی وی دی را شامل میشود. بلندگوی 7.1 کاناله که مربوط به دیسک های بلوری است.
در این خصوص هرچه تعداد کانال های این بلندگو بیشتر باشد قدرت آمپلی فایر{قدرت صدا} بیشتر است، اما در این بین نوع 5.1 کاناله بهترین مورد است.

شرکت های ساخت سینما خانگی و ساندبار

شرکت هایی که در ساخت سینما خانگی و ساندبار هستند و برند های آن ها در بازار موجود است شامل : ال جی ، سونی ، سامس.نگ ، پاناسونیک ، یاماها ، اسنوا ، شارپ ، و … میشوند.

ویژگی هایی که میتواند یک سیستم سینمای خانگی را بهتر کند؟

کیفیت صدای عالی ، راه اندازی و استفاده آسان از ویژگی های مهم یک سیستم سینمای خانگی خوب هستند.

ایجاد صدایی بهتر در هنگام تماشا

اگر میخواهید هنگام تماشا کردن یک فیلم علاوه بر کیفیت عالی و فضای سه بعدی آن از قدرت صدای خوبی نیز بهره ببرید بهترین گزینه سیستم پخش بلوری BLU-RAY است. این سیستم قابلیت اتصال به کنسول بازی و انواع آن از جمله PLAY STATION. XBOX و… است.
با داشتن پورت های HDMI. USB میتوانید وسایل بیشتری به دستگاه خود وصل کنید.

خلاصه مطالب

حال که از کارایی سیستم های سینما خانگی و ساندبار مطلع شدیم میتوانیم نتیجه بگیریم که اگر قصد خرید سیستمی را داریم اول به نوع سلیقه ، بودجه و کیفیت آن توجه کنیم ، بعد اقدام به خرید نماییم.
بهترین برند های موجود در بازار بیشتر متعلق به ال جی ، سامسونگ ، سونی ، و پاناسونیک است که در بازار بیشتر فروش دارند.
هر کدام از این نوع سیستم ها ویژگی متفاوت خود ر ا دارند اما انتخاب آن بسته به نظر و سلیقه افراد متفاوت است.
از نظر هزینه ساندبارها ارزان تر بوده و بیشتر هم به فروش میروند و توجه کاربران را جلب میکنند، شاید به دلیل این بوده که جایگاه کمتری را اشغال و از ظاهری شیک برخوردارند. هر چند جدیدا سینما های خانگی نیز مدل جدید آن ها بدون سیم بوده و آن ها در زمان خود کارایی قابل توجهی دارند.